onsdag 21. januar 2009

Thermis og nytt strikketøy

Endelig fikk jeg sydd knapper i Thermisen min, den har vært ferdig en stund, men har ikke orket å feste tråder og sette i knapper. Thermisen er strikket i Gedifra Shetland De Luxe, et garn jeg kjøpte i Kiel en gang. Syns den klør litt, så jeg skal nok strikke meg (minst) en til, i et annet garn.




Har innvilget meg selv et nytt strikketøy, selv om jeg hadde planer om å ikke kjøpe garn før litt av lageret var tømt. Men jeg syns at Numedalskofta som Birgitte har strikket var så lekker at jeg bare måtte. Har valgt å strikke den i Pt2 garn. Mange herlige farger, men valget falt på to grønne, nr 09 og nr 10. Håper det blir så fint som jeg forestiller meg.



Ellers i hobbyverdenen skjer det ikke så mye, har store planer om å sy, både det ene og det andre, men kommer liksom ikke i gang. Skulle ha testet ut broderimaskinen litt mer også. Håper at lysten er der neste uke, for da blir jeg og minstejenta alene. Gutta i huset drar til Torino i Italia for å delta i EM i modellbilkjøring. Da skal vi jentene kose oss masse har vi tenkt. Vurderer å handle en sånn liten Janome symaskin til Emma'n min, for hun har fryktelig lyst til å sy sammen med mamman sin. Ikke er de så innmari dyre heller. Blir nok en bytur på ho mor i løpet av uka, slik at allt er klart til vi blir alene.

2 kommentarer:

  1. Utrolig lekre farger du har valgt!!
    Gleder meg til å se den ferdig =)
    Mvh Birgitte

    SvarSlett
  2. Thermesis ble kjempefin! Har kjöpt garn selv, men har ikke fått startet enda. Ha en fin dag, med hilsen fra asterix.

    SvarSlett