onsdag 2. mars 2011

Nå kan våren bare komme...

for nå er Eva's vårjakke ferdig. Etter endel leting på nett, falt valget på Tiny tea leaves cardi. Enkel og grei å strikke, og ikke minst gikk det kjapt med dobbelt garn og pinne 4,5. Jakka veier 175 gr., og garnet ble bestilt herfra i fjor engang.
Mannen har lenge ymtet frempå at han kunne tenkt seg en strikka genser, (tror nesten han er litt misunnelig på barnebarna) og det er jo koselig at han vil ha det. Så nå strikker jeg denne (Ravelry-link) i marineblå Falk, for det hadde jeg nok av i garnlageret. Regner med at denne kommer til å ta litt tid, derfor må jeg ha noen småprosjekter underveis, tror jeg. Noen luer blir det i allefall.
Prøver å få til litt tid foran symaskinen nesten hver dag, tester ut om korte økter kan være bedre for ryggen, og så langt ser det ut til å være en god løsning. Det dumme er jo at ting tar lengre tid å få ferdig, men får vel bare godta det. Hva er alternativet? Masse søm en dag som resulterer i en lang periode uten!!!
Nei; man får skyndte seg langsomt... nemlig:))

6 kommentarer:

  1. Så utrooolig fin den ble, mamma! Tusen takk for at du er så snill , å strikker og strikker til ungene/meg,alt jeg ber om så fikser du opp!! Glad i deg mamma.. Klem

    SvarSlett
  2. Jeg hadde strikket til mannen med en gang hvis han hadde villet ha strikkegenser.
    Så nydelig denne jakken var. :))

    SvarSlett
  3. Søt liten vårjakke du har strikket:))

    SvarSlett
  4. Det var en flott jakke!! Hadde vært kjempefin som voksenmodell, også!

    SvarSlett
  5. Du er så utrolig flink .
    Og så fort og mye du strikker.
    Klem fra Ingunn :)

    SvarSlett
  6. Den jakka der ble fin ja.

    SvarSlett