torsdag 16. april 2009

Akk som tiden flyr...

Jammen går det lang tid mellom oppdateringene her hos meg, men tiden strekker ikke alltid til. Blogging står liksom ikke høyest på prioriteringslista mi. Men, nå kommer det da en aldri så liten en da.
Var på strikkekafe på Husfliden i Porsgrunn i går, faktisk den siste for denne gang. Som alltid var det kjempekoselig å treffe igjen "gamle" kjente. Skulle selvfølgelig ikke handle noen ting, men jammen ble det med meg litt hjem. Men, jeg syns jeg var flink som bare handlet litt. Det hvite garnet, er silkegarn som etter planen skal bli et sjal. Den røde alpakkaen skal strikkes sammen med et annet silkegarn, også til et sjal. Det lille grønne nøstet og knappen har jeg ingen umiddelbare planer for egentlig, syns bare knappen var så lekker og garnet skal legges sammen med samlingen min av slike smånøster. Halskjedet syns jeg bare var sååå lekkert, og siden det var halv pris, fantes det ingen unnskyldning til ikke å kjøpe det. Ikke sant det er lekkert?




I dag fikk jammen meg ikke postmannen plass i postkassa vår, men måtte levere på døra. X antall pakker til bare meg!!! Og en av disse var gave fra min hemmelige venn på HB. Den var virkelig flott. Inneholdt to nøster lilla østlandsgarn, og en herlig pose med kaffe, te og sjokolade. Hm, gleder meg til i kveld, da skal jeg kose meg. Hi hi.



Denne pakken, kom også postmannen med. To hesper med Aade Loñg, som jeg tenkte jeg måtte teste. Hva det skal brukes til, har jeg ikke tenkt på ennå, men det dukker nok opp noe etterhvert.



Liten gave fikk jeg også; fra Desirees Lappeteknikk. Denne flotte veskelukningen fikk jeg fordi jeg hadde handlet for "litt" i løpet av mars. (kommer ikke inn på beløpet, tror jeg. Hehe) Og i tillegg er jeg nå superkunde frem til 1.juni. Det betyr at om jeg handler for så mye at jeg får ekstrameter, får jeg bestemme selv hvilket stoff jeg ønsker. Veskelukningen skal jeg nok bruke i den planlagte skinnvesken jeg skal sy.



5 hesper ufarget ull fra Get Knitted kom også i dag. Må jo ha litt slikt når jeg en vakker dag skal prøve meg på garnfarging. Kool Aid har jeg jo også fått tak i, så det er egentlig bare å sette i gang.
Kanskje neste helg, for da skal gutta i huset avgårde igjen, og vesla og jeg blir alene.



I går kom endelig garnfangsten min hos Posh Yarn. Ble et utrolig dårlig bilde, men fargen på tre av nøstene er sort og plomme. Garnet heter Helena, og er ren merino. Det lilla garnet heter Charlotte 2ply og er 50%merino og 50% silke. Herlig!!!


Ja, og så var det denne da. Kan jo ikke kikke innom noen nettbutikker jeg, før jeg har bestilt ett eller annet. Har blitt helt kronisk sånn innimellom. Men, uansett, denne syns jeg var ganske enkel og fin.


I dag tidlig, måtte jeg til Skien en tur, til behandling hos kiropraktoren min. Nå ser det heldigvis ut til at det kan gå litt lenger tid i mellom hver behandling, men må fortsatt ta det med ro. Når jeg nå var i byen, tok jeg turen innom Husfliden. Dette er hva som ble med meg ut igjen; fire hesper T'ikha og to hesper ull fra spelsau. Bare litt sånn for å ha det liksom.



Sånn for å vise at det skjer ting her hos meg, tenkte jeg å vise frem noe av det jeg holder på med for tiden:

Her er et sjal jeg startet på i går formiddag. Strikker det i en tråd alpakka og en tråd Mylberry Silk. Blir så deilig og mykt.



Slik er sjalet jeg strikker, du finner oppskrift her.


Denne jakken startet jeg på mandag før påske, den strikkes i en tråd alpakka og en tråd babysilk. Håpet at den ble ferdig i løpet av påsken, men slapp selvfølgelig opp for det ene garnet. Som du ser, er det ikke så mye igjen, så jeg håper å kunne hente mer garn førstkommende mandag. De var dessverre tomme for akkurat den fargen på strikkekafeen i går, men regnet med å ha det inne igjen, seinest på mandag. Gleder meg til den er ferdig.


Denne vesten startet jeg på for noen få uker siden, og strikker på den litt innimellom. Angrer kanskje litt på fargevalget, selv om det absolutt er en av mine favorittfarger. Men det går jo an å strikke en til.


Så langt har jeg kommet på Upsy Daisy, har ikke så innmari mye igjen, før jeg kan starte på sammensyingen. Tenker det er ei lita mormorjente som blir fornøyd når den blir ferdig.

Til slutt, et lite bilde av noen bitte små blomster jeg hekler til datteren min. Hun skal bruke dem til scrapping. Hun har en flott blogg, som er verdt et besøk, og du finner den her.
Helt til slutt må jeg bare vise frem fremgangen på terrassen vår. Har vært uten rekkverk helt siden i høst, og endelig begynte det å skje ting i påska.

Og nå ser det slik ut. Mangler bare en kort rekke, så kan gulvet legges. Juhuu, skal bli deilig der fremover. Får bare håpe på en flott vår og sommer.
Ble kanskje litt i lengste laget denne oppdateringen her, men sånn er det når en ikke blogger oftere. Burde kanskje prøve å få til minst en oppdatering pr. uke.
Nå er det snart helg igjen, HERLIG!!



2 kommentarer:

  1. Skal si du har kjøpt mye garn å kose deg med. Det blir spennende å se hva det blir til. I tillegg har du startet en del arbeid. Det ser flott ut alt sammen. Bra å se at andre holder på med mange prosjekter samtidig også.....
    Kjekt å få rekkverk på terassen også, da slepper du å engste deg for at noe skal skje. Ha en fin kveld:-)

    SvarSlett
  2. Masse fint du holder på med nå mamma:) De hekla blomstene ble skikkelig fine!! Gleder meg til og bruke de=) Håper alt er bra, er verandaen ferdig nå eller??

    Klem fra meg:)

    SvarSlett