søndag 30. januar 2011

Ny veske

Det er jo bare sååå lenge siden jeg har sydd, og da jeg allikevel skulle sy en klemmepung til en bursdag som Emma'n min skulle i, fikk jeg idèen om å sy meg ei ny veske. Tok utgangspunkt i mønsteret til klemmepungen fra Bente Malm, fikk liksom for meg at ei veske med rynket front ville være fint. Resten ble til litt sånn underveis egentlig. Alt i alt er jeg ganske så fornøyd med veska, den er romslig med en innvendig glidelåslomme i ene siden. Vesken har også en innvendig lomme, som er delt i to. En smal del hvor man kan ha en penn, og en bredere til annet småtteri.
Henkene ble litt korte, så det er mulig jeg tar de av og syr noen lengre. Fornøyd er jeg i allefall:)



Jammen var det morro å sy igjen, så jeg må nok prøve å få til litt mer tid foran symaskinen fremover. Tenker jeg skal finne frem stoff til disse MUG RUGS'ene som er så populære, de er jo ypperlige til gaver til den som har allt:)
På strikkefronten skjer det også litt av hvert. Kose kurv-jakken til Evalusken er historie, ble slettes ikke fint. Og så ville hun mye heller at Mommo skulle strikke Hello Kitty genseren først. Bruker raglangenseren i Nøstebarnboka som utgansgpunkt, og så får motivet syes på til slutt. Går sakte men sikkert fremover på den.
Hadde en gjennomgang av alle oppskriftene jeg har samlet opp gjennom de siste årene, og fikk sortert ut allt av slike gratisoppskrifter jeg har skrevet ut på nett, og som jeg sikkert ikke hadde strikket. Ble noe ryddigere i permene mine, samt at jeg jo da selvfølgelig fant en oppskrift som jeg bare måtte finne frem garn til:P Hva dette er, skal du få vite når det er ferdig, må jo ha noen hemmeligheter også;)
Men da får du ha en herlig søndag videre,
jeg skal på stoffjakt til MUG RUGS!!!

9 kommentarer:

  1. Den vesken er bare helt utrolig flott, kjempeflink å få det til du :)

    SvarSlett
  2. Denne vesken ble kjempelekker, så smart og fine detaljer her...
    Ha en fin stoffjakt tur ;-)

    SvarSlett
  3. Så stilig den var! Flink du er ;))

    Kos deg og ha en helige søndag!

    Go`klem fra Vibbedille ;))

    SvarSlett
  4. Kjempeflott veske!! Lurer på hva slags stoff du har brukt, det må vel være et litt kraftig stoff som tåler å bli vått?
    De monsterbuksene ble også kjempefine:)
    En fin søndag videre ønskes:D

    SvarSlett
  5. Oj den veska var fin! Så flink du er med symaskina.
    Fortsatt finfin søndag til deg:-)

    SvarSlett
  6. Synes veska di ble knallfin :d Jeg har også mål om å sitte mer i bua mi og sy, og mug rug er virkelig fristende. Kansje det blir litt søm i morgen når "gutta" er på trening (minsten som trener og mannen er med som sjåfør)

    Ha ei flott uke, vi "sees" :D

    SvarSlett
  7. Den ble helt nydelig!!
    Herlig å sitte ved symaskinen. En av mine favoritthobbyer. :)
    Ønsker deg en fin og kreativ uke. :)

    SvarSlett
  8. Den ble rett og slett grise fin:D
    Flink du er:misunnelig: :D

    SvarSlett
  9. Jeg har skrevet det før, men tar en repetisjon; Denne veska er bare knallfin!

    SvarSlett